ساده ولی پرمحتوا

عکس فوتبال خاطره سینما فیلم دانشگاه موسیقی جوک اس ام اس

ساده ولی پرمحتوا

عکس فوتبال خاطره سینما فیلم دانشگاه موسیقی جوک اس ام اس

امان از بی عدالتی ها

رغبتی به زندگی ندارم فضای ملال اور شهر حس شادابی ازم گرفته نالیدن از این خفقان برای بعضی ها اعتیاد شده فاصله میون دو طیف مخالف ها با موافق ها به بهشت و جهنم کشیده شده دوباره با شروع تابستون ایران زیر گشت ارشاد رفته تا گاه و بی گاه دوباره به جوونایی که از نگاه معصومشون میشه فهمید که خیلی باحال تر از این حرفان گیر سه پیچ بدن جوونایی که از وضع بد معیشتی وقت فکرکردن به مسایل زندگیشونو ندارن ,خستن و از سانسور بیزارن ,ازبی عدالتیها از رشوه گیری ها , دوتا مدیررشوه گیر با تخلف میلیاردی دستگیر کردن , ازادی بیان ندارن جیبشون خالیه می بینم مردمی که با دست تهی , لب خشک پیشگاه میوه فروشی ها هی میرن و هی می یان , به قیمت سرم سام آور و جیب سوراخ خودشون نگاه میکنن
داشتم یه نگاه گذرا به روزنامه هایی که ارزش خوندن ندارن می کردم برام جالب بود یکی از روزنامه ها نوشته بود از قول احمدی ن‍‍ژاد که "برای همه مردم جهان برنامه غذایی داریم" نا خود اگاه خندم می گیره یعنی چی ما به سروسامون دادن به وضع مردم خودمون موندیم اونوقت می خواهیم بریم جهان اصلاح کنیم!!!!!!!!!
"اریتره " می دونید چیه؟ منم تا دو سه روز پیش نمی دونستم حالا فهمیدم کشورهر چی به مخم فشار آوردم نفهمیدم تو کدوم قاره است خب واسه اولین دفعه است که به گوشم می خوره داره با ایران مذاکره می کنه واسه ایران چه سود و منفعتی داره الله اعلم
تو این شرایطه که انسان با خودش غریب میشه بسیاری از این مشکلات براش حل نشده باقی میمونه , احساساتش سرکوب میشه , ترس ادمو می گیره
ناپلئون بنا پارت میگه:
ناممکن واژه ای از لغت نامه احمق هاست.
فایمن میگه:
اگر به گذشته بیندیشید همیشه همان چیزی را بدست می اورید که تا به حال کسب کرده اید.
به امید ظهور منجی عالم بشریت و نابودی بی عدالتی ها آمین







نظرات 8 + ارسال نظر
فهیمه جمعه 3 خرداد 1387 ساعت 14:50

دوست من شما هم وبلاگ زیبایی داری بازم به من سر بزن این مطالب از اعماق وجود من سرچشمه می گیرد و فوران میکند

r2pic جمعه 3 خرداد 1387 ساعت 15:13 http://r2pic.blogfa.com

سلام از اینکه سر زدی ممنون من شما رو لینک کردم شمام منو با نام * نگار های طلایی من* لینک کن

رها جمعه 3 خرداد 1387 ساعت 16:34 http://lamakan.blogsky.com

سلام...خیلی زیبا بود و دلسوزانه ...مرهمی نیست که دریغ بدارم ...ممنونم از حضورتون شاد باشید و سلامت

محمد جمعه 3 خرداد 1387 ساعت 20:52 http://bombo.blogsky.com

- سلام حاجی
- چه سلامی چه علیکی؟ شما نسل جدیدا اعصاب ما رو خورد کردید با اینهمه گله ای که میکنید.
- مگه ما چی می خوایم؟ نسل ما نمی خواد و نمی تونه حرفها و اعمال یک نفر رو الکی و بی حساب قبول کنه... حتی اگر مثلا خمینی باشه و مثلا هر شب نماز شب بخونه و به یتیما کمک کنه... نسل ما عادت داره هر چیزی رو که میشنوه حلاجی کنه و تن لخت پادشاه ببینه و جار بزنه و به همه بگه که این پادشاه لباس نداره و مثل احمقا قبول نکنه که پادشاه لباس به تن داره و یا مملکت ما گل و بلبله و یا کشور ما مقتدرترین کشور دنیاست (این یکی رو از احمدی نژاد) نسل ما اهل تفکره!
نسل ما همیشه تاوان کمبود ها و نواقص نسل شمارو داده... تاوان حماقت های شما... تاوان سادگی هاتون... شَمایی که به فرمان آقاتون تولید نسل (سرباز برای دفاع از اسلام) کردین... شمایی که با این تولید انبوه جمعیت ما رو تو منجلاب کنکور و بعد کار و ازدواج غرق کردین... واقعا نسل ما تو کنکور سوخت و داره می سوزه... آخه یه کم هم قبول کنین...
- خب دیگه؟!
- من نمی فهمم ما تا کی باید متلک های دهه پنجاه و چهل و سی و بیست و کوفت و زهرمار را بخوریم؟ مگر ما چه کرده ایم؟ به جز اینکه دلمان خواست زندگی کنیم. می دانید گناه ما نشل جدید چیست؟ اینکه راه به قول خودتان آرمانی را نرفتیم. حافظ آرمان شما نبودیم. اهل جبهه و جنگ نبودیم. مگر ما چه خواستیم؟ خواستیم زندگی کنیم. محرم بشود سیاه بپوشیم و سینه بزنیم، عید بشود بزنیم و برقصیم. فرق ما در خواستن بود و شما در نخواستن. شما در هوا بودید و ما در زمین. شما یا سیاه بودید یا سفید، اما ما رنگی بودیم.

- زندگی کنید؟ مگه الان چیکار میکنید؟
-ما دلمان می خواهد زندگی کنیم، زندگی. می دانید یعنی چه؟ یعنی اینکه لازم باشد س / ک.ث داشته باشیم، به وقتش برقصیم، موقع خودش اهل دعای جوشن باشیم و هیات امام حسینمان هم به راه. ما نسل جدیداهل مظلوم بازی نیستیم، اهل حقیم، حق خودمان را هم می خواهیم. حقی به اندازه جوان آمریکایی و هلندی و فرانسوی. تو رو به همان شهدایتان که دائم چوب نامشان بر سر ماست، دست از سر کچل ما بردارید، ما از موضوع انشای فلسطین و شهادت و مرگ و جنگ خسته ایم. ما می خواهیم زندگی کنیم، زندگی. تو را به خدا بفهمید. ما دنبال واقعیت هستیم و حقیقت. حقیقت می گوید نیویورک آمریکا و آمستردام و لندن جای بهتری برای زندگی است تا کوبای کاسترو و ونزوئلای چاوز دزد ایران.
- به به، به به، دیگه چی میخواین؟
-ما نسل جدید لعنتی خیلی زیادیم که یه دنیا جای ما نیست. همیشه سرکوفت جنگ را خورده‌ایم وقتی که میان خون و دلهره به دنیا آمدیم. وقتی ما آمدیم زمین دلتنگ بود و آسمان سیاه. می‌دانی حاجی، ماها مدیون مخترع هدفونیم و واکمن و آی‌پاد. وقتی که هدفون را در گوشمان می‌گذاریم و کارمان به کار کسی نیست، آنقدر سرخوشیم که صدای بوق ماشین‌ها را نمی‌شنویم و انسانیتی که به لجن کشیده شده را نمی‌بینیم. آنقدر خوشحالیم که کسی نمی‌داند در گوش‌هایمان صدای آواز شجریان می‌آید یا داریوش، کسی نمی‌فهمد که گوگوش ماه‌پیشونی تو قصه‌های ماست و شادمهر ریتم قلبمان را تنظیم می‌کند. اصلآ خوش به حالمان است، به کسی چه که ریکی مارتین گوش می‌کنیم یا متالیکا، کریستینا آگویلرا بهترین آهنگ سال را در گوشمان می‌خواند یا به ابتذال امینم و هیچکس جواب مثبت می‌دهیم.محمدرضا گلزار را هم دوست داریم شاید هم نداشته باشیم. اصلا به کسی چه که در این دل صاحب‌مرده‌ی ما چه می‌گذرد.
- زودتر تمومش کن میخوام برم راهپیمایی..
- ما برای ثبت در تاریخ آمده‌ایم. وقتی کسی شعرهای ما را نمی‌بوید. وقتی کسی عشق‌های ما را نمی‌فهمد. ما نسل جدید نمی‌فهمیم چرا دنیا برای ما آوار است. چرا کوی دانشگاه ما را در خفقان کشته است. چرا حسین شریعتمداری سردبیر کیهان بهترین منتقد دولت ما می‌شود. ما دلمان می‌خواست در خیابان که قدم می‌زنیم با افتخار بگوییم که نسل جدید هستیم اما حالا انگار این ننگ بر پیشانی ماست. ما نه جنگی کرده‌ایم، نه انقلابی. ما نسل جدید لعنتی در یک کاباره مست نکرده‌ایم و با زن در باران نخوابیده‌ایم. ما “یه ماچ داد و دمش گرم” را گوش می‌کنیم، “آی مردم، مردم علی از دنیاتون سیره” را هم گوش می‌کنیم. بخشی از ما تندروی مذهبی‌اند و بخشی از ما در تویوتا کمری عشقبازی می‌کنند. اما ما نسل جدید لعنتی با همه‌ی این‌ها منزوی هستیم. نه کسی برای کتاب‌هایمان مقدمه می نویسد و نه کسی بوسه‌هایمان را ستایش می‌کند. ما در مراسم خواستگاری طلاق می‌دهیم. دلمان می‌خواهد برابر باشیم چون برابری را می‌بوسیم اما نابرابری را نمی‌فهمیم وقتی یک سنت غلط دیوانه‌مان می‌کند.
ما نسل جدید لعنتی درهمیم. سر همه را درد می‌آوریم بی‌آنکه سودی داشته باشد. از نسل جدید اینترنت که می‌گوییم طوری با ما برخورد می‌شود که بدهکار هم می‌شویم از سوی شماها که اجتماعی بودن را از ما گرفته‌اید. ما لعنتی ها آنقدر جنم داریم که به خودمان می‌گوییم لعنتی اما به حرف ناحق پدر هم احترام می‌گذاریم. بعضی از ما حتی به پدرهایمان بی‌احترامی هم می‌کنیم و طغیان می‌کنیم. می‌بینی هیچ چیز سر جایش نیست. دمدمی‌مزاج و تندخو و بی‌هویت.
ما نسل جدید لعنتی خیلی زیادیم اما بیخود نیستیم. ما حاجی جان برای کارهایمان هیچ دلیلی نداریم اما هستیم. به حرف‌های تو فکر می‌کنیم و واکنش نشان می‌دهیم اما جنگ نمی‌کنیم. این را نه در مدرسه یاد گرفته‌ایم و نه در خانواده، این را ما نسل جدید لعنتی از تجربیات مضحک نسل قبلی‌هایمان به یادگار خریده‌ایم. البته ما اکثرآ نیم‌فاصله را رعایت می‌کنیم حتی اگر به ما بگویند بی شخصیت!
- گفتم میخوام برم، نمیخوای تمومش کنی؟؟؟؟؟
- چرا آخرش میخوام بگم که تو رو خدا بذارین ما نسل سوخته نفس بکشیم... تورو خدا ما رو ول کنین!

نمی دونم روز گار تا چه اندازه بی رحم شده چقدر از خودمون فاصله گرفتیم
دیگه اون ادمای سابق نیستیم یه کم به خودمون بیاییم شاید وضع از این که هست بهترشه شاید نه ولی
تا شقایق هست زندگی باید کرد

نگین جمعه 3 خرداد 1387 ساعت 22:31

مژده یکشنبه 5 خرداد 1387 ساعت 14:20 http://www.mojdeh1366.mihanblog.com/

سلام .حرف دل خیلی ها رو زدی.
اما چه میشه کرد ؟تا وقتی اینا دارن حکومت می کنن وضع همینه که هست.شاید از این هم بد تر بشه

رضا چهارشنبه 8 خرداد 1387 ساعت 12:19 http://profreza.blogfa.com

سلام
چرا اینهمه یاس؟ چرا ناامیدی وقتی خدا هست؟ (برو حال کن با شاعریت!)
توکل کن جوون، زندگی رو سخت نگیر ...
با توکل به خدا و توسل به اهل بیت زندگی مشکلات را میتوانی شکلات کنی!
التماس دعا

شیدا دوشنبه 13 خرداد 1387 ساعت 22:12 http://donyayesheyda.blogfa.com/

سلام

بابا بی خیال داداش این قدر سر یه آدم اخمخ حرص نخور حیف تو نیست؟
ما در مورد سیاست هی حرص خوردیم و آب شدیم آخرش به این نتیجه رسیدیم که زندگی خوشی رو دنبال کنیم و تریب بی خیالی تاما حواسمونم جمع باشه تا روز موعود.....! سر وقتش کار خودمونو می کنیم( کارستون!)
در ضمن به امید منجی نشستن احمقانه ترین کاریه که یه آدم می تونه انجام بده حالا از هر نوعش که باشه! البته می بخشیدا قصد جسارت ندارم شمام جای داداش خودمون!!!

فعلا تا بعد... بازم میام!

من منظورم این نبود که ساکت بشینیم و هیچ کاری نکنیم آره منظورم این بود که هر چقدر در توانمونه واسه خودمون و بقیه تلاش کنیم و گرنه خیلی ابلهانست که آدم یه جا ساکن بشینه و امیدوار باشه .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد